Документація


Закон України "Про професійну (професійно- технічну) освіту"

https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/103/98-%D0%B2%D1%80#Text

Закон України про освіту
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19#Text



Індивідуальний план роботи під час карантину
з 27.04. – 11.05.2020року
практичного психолога
Нетішинського професійного ліцею


№ з/п
Дата
Зміст роботи
Примітка
1.      
27.04.
2020

Співпраця з ССД м. Нетішин (з приводу місця перебування дітей-сиріт)
8:00 – 12:00
13:00 – 17:00
Доопрацювання аналітико-статистичного звіту (додати табличку)
Профорієнтаційна робота (Viber, ФБ та телефонний режим)
2.      
28.04.
2020
Підготовка виступу на вебінар «Організація роботи під час карантину»
8:00 – 12:00
13:00 – 17:00
Вебінар для практичних психологів і соціальних педагогів ЗП(ПТ)О з питань здійснення професійної діяльності в умовах карантину.
Співпраця з інспектором ювінальної превенції Волошиною Т.В. (учень 904 групи)
Розробка Е-портфоліо практичного психолога
3.      
29.04.
2020
Співпраця з ювінальною превенцією – складання протоколу та участь у слідчих діях, слідчий Хільчук. (Учень 702 групи)
8:00 – 12:00
13:00 – 17:00
Доповнення матеріалів на Блозі практичного психолога
Консультування педагогічних працівників з приводу профілактики девіантної поведінки учнів під час карантину. (у телефонному режимі)
Розробка Е-портфоліо практичного психолога
Робота з документацією
4.      
30.04.
2020
Черговий адміністратор в навчальному закладі
8:00 – 12:00
13:00 – 17:00
5.      
04.05.-15.05
2020
Відпустка







Індивідуальний план роботи під час карантину
з 04.04. – 24.04.2020року
практичного психолога
Нетішинського професійного ліцею


№ з/п
Дата
Зміст роботи
Примітка
1.      
05.04.
2020
(неділя)
Самоосвіта: курс «Медіаграмотність для освітян» (сертифікат)

2.      
06.04.
2020
Контроль за дотриманням карантинних заходів дітьми-сиротами Чепура А., Криветченко О., Нікітін Д.
8:00 – 12:00
13:00 – 17:00
Опрацювання методичного посібника "ПСИХОЛОГІЧНА ПРОФІЛАКТИКА І ГІГІЄНА ОСОБИСТОСТІ У ПРОТИДІЇ ПАНДЕМІЇ COVID-19"
Профорієнтаційна робота з майбутніми абітурієнтами (телефон)
Робота з документацією
3.      
07.04.
2020
Контроль за дотриманням карантинних заходів дітиною-сиротою Артищук М. (консультаційна робота)
8:00 – 12:00
13:00 – 17:00
Самоосвіта (вивчення інтернет простору для саморозвитку)
Співпраця зі Славутською районною ССД (Шминдрук А. та Долгополов Б.)
Індивідуальні консультації учнів та батьків щодо дотримання карантинних заходів
Робота з документацією
4.      
08.04.
2020
Черговий адміністратор в навчальному корпусі
8:00 – 12:00
13:00 – 17:00
5.      
09.04.
2020
Участь у VІІІ Всеукраїнській науково-практичній онлайн-конференції «Актуальні питання теорії та практики психолого-педагогічної підготовки майбутніх фахівців»
10:00 – 18:00
6.      
10.04.
2020
Допомога дитині-сироті Криветченку Олександру у закупівлі продуктів та засобів гігієни
8:00 – 12:00
13:00 – 17:00
Індивідуальні консультації класних керівників навчальних груп (телефон, Viber, електронна пошта)
Підготовка аналітико-статистичного звіту
Робота з документацією
7.      
13.04.
2020
Вдосконалення інформаційно-просвітницьких матеріалів (булінг, кібербулінг)
8:00 – 12:00
13:00 – 17:00
Профорієнтаційно-консультативна робота з майбутніми абітурієнтами (телефон, Viber)
Підготовка відповіді на лист про випадки булінгу в закладах освіти
Підготовка аналітико-статистичного звіту
Робота з документацією
8.      
14.04.
2020
Поповнення та вдосконалення інформаційного Блогу
8:00 – 12:00
13:00 – 17:00
Співпраця з інспектором ювінальної превенції Волошиною Т.В
Оновлення документації: профілактика шкідливих звичок (відео матеріал, буклети)
Робота з документацією
9.      
15.04.
2020
Поради «Як бути щасливою»
8:00 – 12:00
13:00 – 17:00
Індивідуальна робота з учнями з приводу перебування на карантині в домашніх умовах (не порушувати громадський спокій)
Участь в роботі стипендіальної комісії
Індивідуальні консультації для учнів та їх батьків (телефон, Viber)
Робота з документацією
10.  
16.04.
2020
Черговий адміністратор в навчальному корпусі
8:00 – 12:00
13:00 – 17:00
11.  
17.04.
2020
Індивідуальні бесіди з учнями з приводу святкування Пасхи «Сиди вдома – збережи життя» (телефон, Viber)
8:00 – 12:00
13:00 – 17:00
Робота по наповненню Блога практичного психолога
Профілактичне консультування дітей-сиріт «Сиди дома» (телефон, Viber)
Самоосвіта (опрацювання періодики)
Робота з документацією
12.  
21.04.
2020
Підготовка матеріалів для проведення тренінгових занять
8:00 – 12:00
13:00 – 17:00
Профорієнтаційно-консультативна робота з майбутніми абітурієнтами (телефон, Viber)
Психологічна підтримка сімей, що перебувають у СЖО (за запитом)
Індивідуальна робота з учнями «Як правильно планувати час під час карантину» (за запитом)
Робота з документацією
13.  
22.04.
2020
Консультування учнів ІІІ курсу на підвищення стресостійкості під час здачі ЗНО
8:00 – 12:00
13:00 – 17:00
Індивідуальна робота з учнями та батьками «Контроль за перебуванням на вулиці» (за запитом)
Самоосвіта
Робота з документацією
14.  
23.04.
2020
Черговий адміністратор в навчальному корпусі
8:00 – 12:00
13:00 – 17:00
15.  
24.04.
2020
Дистанційні індивідуальні консультації учням, батькам, які опинилися у СЖО (в телефонному режимі, через Viber) за запитом
8:00 – 12:00
13:00 – 17:00
Підготовка аналітико-статистичного звіту
Онлайн консультації педагогів з особистих питань
Опрацювання фахової літератури


Індивідуальний план роботи під час карантину
з 16.03. – 03.04.2020року
практичного психолога
Нетішинського професійного ліцею

№ з/п
Дата
Зміст роботи
Примітка
1.      
16.03.
16.03.-03.04. Проведення флешмобу #Ядомашка як учні працюють на дистанційній формі навчання
8:00 – 12:00
13:00 – 17:00
Організація місця перебування дітей-сиріт на повному державному забезпеченні (з’ясування місця проживання) під час карантину
Підготовка матеріалу на інформаційні флаєра з приводу убезпечення себе від вірусів
Опрацювання фахової літератури
Робота з документацією
2.      
17.03.
Розповсюдження інформаційного матеріалу щодо захисту та непоширення COVID-19 (соціальні мережі)
8:00 – 12:00
13:00 – 17:00
Систематизація діагностичних методик
Систематизація документів дітей-сиріт на повному державному забезпеченні
Підвищення професійної майстерності шляхом прослуховування вебінару «Створення онлайнового освітнього середовища під час карантинних заходів»
Робота з документацією
3.      
18.03.
Опрацювання додаткової науково-популярної літератури для підвищення теоретичного та наукового рівня з предмету «Психологія»
8:00 – 12:00
13:00 – 17:00
Самоосвіта (вивчення інтернет простору для саморозвитку)
Інформаційно-роз’яснювальна робота під час карантину сімей, що перебувають у СЖО
Індивідуальні консультації учнів та батьків щодо впровадження карантинних заходів
Робота з документацією
4.      
19.03.
Поради батькам учнів «Стабілізація емоційних станів у дитини»
8:00 – 12:00
13:00 – 17:00
Дистанційні індивідуальні консультації учнів (за запитом)
Підготовка аналітико-статистичного звіту
Робота з документацією
5.      
20.03.
Співпраця з міським ЦЗ, щодо перенесення запланованих заходів
8:00 – 12:00
13:00 – 17:00
Підготовка аналітико-статистичного звіту
Індивідуальна робота з учнями та батьками «Як не перетворити дім на пастку для батьків та дітей – корисні поради» (за запитом)
Робота з документацією
Оновлення блогу практичного психолога
6.      
23.03.
Індивідуальна робота з учнями та батьками «Дитячі страхи та пандемія»
8:00 – 12:00
13:00 – 17:00
Співпраця з Службою у справах дітей м. Нетішина (телефонний режим)
Підготовка аналітико-статистичного звіту
Робота з документацією
7.      
24.03.
Психологічні передумови виникнення шкідливих звичок (підбір інформаційних матеріалів)
8:00 – 12:00
13:00 – 17:00
Співпраця з Службою у справах дітей м. Славута (телефонний режим)
Опрацювання методики «Оцінка рівня тривожності по Б.Філліпсу»
Підготовка аналітико-статистичного звіту
Робота з документацією
8.      
25.03
Удосконалення психодіагностичного інструментарію (систематизація, бланки)
8:00 – 12:00
13:00 – 17:00
Індивідуальна робота з учнями та батьками про особливості дистанційної форми навчання (за запитом)
Опрацювання методики «Страхи» В.Г.Панок і Л.В.Батищева.
Робота з документацією
9.      
26.03.
Поради «Профілактика стресів»
8:00 – 12:00
13:00 – 17:00
Індивідуальна робота з учнями з приводу перебування на карантині в домашніх умовах (не порушувати громадський спокій)
Підготовка аналітико-статистичного звіту
Робота з документацією
10.  
27.03.
2020
Впорядкування поточної документації
8:00 – 12:00
13:00 – 17:00
Індивідуальна робота з учнями та батьками «Домашні справи (обмеження використання гаджетів)»
Самоосвіта (опрацювання періодики)
Підготовка аналітико-статистичного звіту
Робота з документацією
11.  
30.03.
2020
Впорядкування документації «Медіація як спосіб вирішення конфлікних ситуацій»
8:00 – 12:00
13:00 – 17:00
Підготовка аналітико-статистичного звіту
Розміщення інформаційного матеріалу «Моє хобі» в соціальних мережах (флешмоб)
Самоосвіта (опрацювання періодики)
Робота з документацією







ЕТИЧНИЙ КОДЕКС ПСИХОЛОГА

На І Установчому з’їзді  Товариства психологів України 20 грудня 1990 року в м. Києві прийнято Етичний кодекс психолога. Цей нормативний акт є гарантом  високопрофесійної, гуманної, високоморальної діяльності психологів України, здійснюваної залежно від спеціалізації та сфери інтересів.
Даний Кодекс являє собою сукупність етичних норм, прав, поведінки, що склалися у психологічному співтоваристві й регулюють його життєдіяльність. Об’єктом досліджень і впливу психологів є внутрішній світ особистості, тому їхні контакти з іншими людьми повинні бути теплими доброзичливими, цілющими.
Етичний кодекс сприяє більш успішному здійсненню психологами своєї професійної діяльності. Зокрема, шкільним і вузівським психологам допомагає у підвищенні ефективності навчання і виховання учнів та студентів; психологам у галузі охорони здоров’я - у виконанні функцій, пов’язаних з профілактикою захворювань, лікуванням, реабілітацією пацієнтів; психологам у сфері державного управління - у психологічному забезпеченні загального і галузевого управління.
Заснована Товариством психологів України Комісія з етики провадить роботу, спрямовану на правильне тлумачення психологами Етичного кодексу, здійснює контроль за його додержанням, забезпечує формування у психологів сприйняття цього Кодексу як зобов'язання перед громадськістю, як одного з важливих актів чинного законодавства.

I. Відповідальність
1.1. Психологи несуть особисту відповідальність за свою роботу.
1.2. Психологи зобов’язані всіляко запобігати і не допускати антигуманних наслідків у своїй професійній діяльності.
1.3. Психологи повинні утримуватись від будь-яких дій чи заяв, що загрожують недоторканності особи; не мають права використовувати свої знання і становище з метою приниження людської гідності, пригнічування особистості або маніпулювання нею; несуть відповідальність за додержання пріоритету інтересів людини.
1.4. На психологів покладається відповідальність за надійну використовуваних методів та програмного забезпечення, валідність обробки даних досліджень, у тому числі і тих, які проводяться з використанням комп’ютерних технологій.
1.5. Психологи застосовують лише ті знання, якими вони володіють відповідно до своєї кваліфікації, повноважень і соціального статусу.

II. Компетентність
2.1. Психологи постійно поповнюють свої знання про нові наукові досягнення в галузі їхньої діяльності, беруться за розв’язання тільки тих завдань, які належать до сфери їх компетенції. У разі непосильності завдання психологи передають його іншому досвідченому фахівцеві або допомагають людині яка звернулася за підтримкою, налагодити контакт з професіоналами, що можуть надати адекватну допомогу.
2.2. Психологи не застосовують методів і процедур, не апробованих центральними органами Товариства психологів України. У тих випадках, коли психологічні методики лише проходять випробування (з дозволу контрольних органів Товариства), психологи, проводячи експеримент з обмеженим контингентом досліджуваних, попереджають їх про застосування неперевірених методів і технічних пристроїв або про свій недостатній рівень оволодіння ними.
2.3. Психолог публікує під своїм ім’ям лише ту працю, яка повністю виконана ним самим або містить істотний власний внесок; недопустима публікація з метою особистої, матеріальної вигоди недостатньо підготовлених праць, невалідизованих методик, а психолог не може виконувати практичної роботи, не маючи належної кваліфікації та досвіду.
2.4. Психолог прагне до адекватних знань про свої індивідуальні якості та особливості і визначення меж власних професійних можливостей. Особистісні психологічні проблеми (які  негативно  впливають на якість виконання  обов’язків) можуть бути показником професійної непридатності і мають якомога швидше коригуватись та розв'язуватись психологом.

ПІ. Захист інтересів клієнта
3.1. Психологи суворо додержуються принципу добровільної участі клієнта в обстеженнях. Під час роботи з дітьми, пацієнтами з тяжкими психічними розладами (тобто в крайніх випадках) допускаються відхилення від принципу добровільності, але в межах законодавчих норм; обов’язком психолога є намагання налагодити з клієнтом співробітництва. Психологи римуються від непотрібних лікувань клієнта.
3.2. Психологи, вступаючи у контакт з особами, для яких він є обов’язково-примусовим (наприклад, у разі проведення психологічної експертизи), не мають права змушувати клієнта повідомляти відомості поза його волею, не можуть вживати примусових заходів для одержання даних, крім випадків, коли така інформація сприятиме безпеці навколишніх або самого клієнта.
3.3. Психологи не беруть участі в діях, спрямованих проти свободи особи. Вони не мають права змушувати клієнта розповідати про свою життєву філософію, політичні, релігійні чи етичні переконання, не повинні вимагати відмовитися від них.
3.4. Психологи беруть на себе професійну відповідальність за кваліфіковане обстеження, консультування, лікування. Вони домовляються про терміни завершення своєї діяльності або доцільність направлення клієнта до іншого   компетентного спеціаліста. Відповідальність з психолога знімається, якщо він упевнився, що інший спеціаліст узяв відповідальність клієнта на себе.
3.5. Психологи не мають матеріальних або особистих привілеїв, не можуть використовувати свої знання і становище, довірливе ставлення залежність клієнта у власних корисливих інтересах. У тих випадках, коли послуги є платними, про фінансові умови домовляються заздалегідь; не встановлюється додаткова оплата за консультації і не береться плата з тих, кого психолог навчає або збирається екзаменувати. Якщо клієнт може отримати психологічну допомогу безкоштовно або меншим коштом в іншого фахівця, то психолог інформує про це клієнта.
3.6. Психолог уникає встановлення неофіційних взаємин з клієнтом, якщо це може стати на перешкоді проведенню діагностичної, консультаційної і корекційної роботи з ним. Між психологом і клієнтом не повинно бути статевої близькості у період, коли психолог несе відповідальність за нього.
3.7. Психолог має право вирішувати, на якому етапі консультування або лікування можна дати об’єктивний професійний висновок, а у випадках, коли він не може діяти в інтересах клієнта, роз’яснює йому і батькам (опікунам, піклувальникам) реальний стан справ.
3.8. Висновок за результатами проведеного обстеження чи лікування робить сам психолог, він не може перекладати це на інших. Психолог повинен чітко і однозначно формулювати висновок, так, щоб його можна було правильно зрозуміти і використати отримані дані на користь клієнта.
3.9. Психолог не робить висновків і не дає порад, не маючи достовірних знань про клієнта або ситуацію, в якій він перебуває. У звіті (висновку) психолога має міститися лише необхідна і водночас достатня, що відзначається     цілковитою надійністю результатів, інформація для розв’язання поставленого завдання, вказуватися межі здійснюваних досліджень, характер виявлених симптомів - постійний чи тимчасовий.
3.10. Психолог у доступній формі повідомляє обстежуваному про поставлений діагноз і методи та засоби допомоги. При цьому він зобов’язаний обачливо і обережно висловлюватися щодо виявлених патологій у психічному стані клієнта. Психолог обов’язково попереджає про те, хто і для чого може використати ці дані; він не може приховував людини, які офіційні рішення можуть бути винесені на підставі висновку.  Психолог уповноважений особисто запобігати некоректному і неетичному використанню результатів досліджень і повинен виконувати цей обов’язок незалежно від посадової субординації.

IV.  Конфіденційність
4.1. Психолог зобов’язаний додержуватися конфіденційності у всьому, що стосується взаємин з  клієнтом, його особистого життя і життєвих обставин. Виняток становлять випадки, коли виявлені симптоми не є  значними  для   клієнта та  інших людей. І  психолог зобов’язаний поінформувати тих, хто може надати кваліфіковану допомогу.
Конфіденційності можна не додержуватись, якщо клієнт просить або погоджується, аби в його інтересах інформацію було передано іншій особі.
4.2. Психолог не збирає додаткових відомостей про обстежуваного без його згоди і задовольняється лише тією інформацією, яка потрібна для виконання професійного завдання. Запис на магнітну стрічку і відеоплівку, фотографування і занесення інформації про клієнта до комп’ютерних  банків даних здійснюється лише за згодою учасників.
4.3. Психолог зобов’язаний оберігати професійну таємницю, не поширювати відомостей, отриманих у процесі діагностичної і корекційної роботи, додержуватись анонімності клієнта (наприклад, під час навчання, в публікаціях).  Для демонстрації і прослуховування будь-яких матеріалів потрібний письмовий дозвіл людини, за чиєю згодою вони були записані; на вимогу клієнта матеріали негайно знищуються.
4.4. Документація роботи психологів повинна вміщувати лише професійно необхідні матеріали. До цих матеріалів, пов’язаних з конфіденційним змістом  діяльності  психологів,  має  включатися доступ сторонніх  осіб. У тих же випадках, коли психологи звертаються за допомогою до інших фахівців, потрібно спеціально ознайомити їх з питаннями, що стосуються умов і терміну зберігання таких матеріалів, а також обмежень у використанні інформації про клієнта і попередити про міру відповідальності за недодержання конфіденційності.
4.5. Якщо психолог не в змозі надалі виконувати свої функції, він з’ясовує, чи потрібно зберігати матеріали (також і інформацію, занесену до комп’ютера). В разі потреби психолог повинен передати виконання покладених на нього функцій іншому фахівцеві.
4.6. Психолог інформує клієнтів про правила додержання конфіденційності. Смерть або зникнення обстежуваного не  звільняє психолога від необхідності зберігати професійну таємницю.
4.7. Психолог не  передає методичних матеріалів  особам,  які не уповноваженні здійснювати психологічну діяльність; не розкриває суті і призначення конкретної методики (за винятком доступних роз’яснень правоохоронним і судовим органам).

V. Етичні правила психологічних досліджень
5.1.            Планування психологічних досліджень передбачає дотримання таких умов: визначення об’єкта дослідження; чітке и однозначне формулювання його мети і завдань; встановлення контингенту обстежувані прогнозування можливостей використання одержаних результатів (наприклад, оцінювання перспективи професійної успішності, формування спільного колективу, психологічного втручання тощо). Психолог самостійно вибирає методи роботи, керуючись при цьому вимогами максимальної ефективності та наукової обґрунтованості.
5.2.            Психолог забезпечує цілковиту надійність результатів, відповідає за рішення, які приймають офіційні особи на основі його висновків та рекомендацій, запобігає можливим помилкам в діяльності непрофесіоналів, котрі допомагають у роботі, але не ознайомлені з вимогами, що стосуються обмежень у використанні інформації про досліджуваних. Психолог несе відповідальність за правильне і доступне роз’яснення непрофесіоналам суті застосовуваних психологічних методів, а також за можливі антигуманні наслідки. Щодо психолога використовується принцип, аналогічний принципу презумпції невинності у судочинстві. Вина психолога в порушенні Етичного кодексу повинна бути доведена Комісією з етики Товариства психологів України.
5.3.            Психолог зводить до мінімуму ризик ненавмисного негативного впливу на тих, хто бере участь в експерименті.  Коли очікується, що дослідження або лікування може викликати у клієнта психогенну реакцію, психолог повинен отримати дозвіл ка проведення роботи з ним Комісії з етики. Якщо умови експерименту потребують необізнаності досліджуваних з його суттю і результатами, психолог має пересвідчитися в тому, що де не завдасть шкоди жодному з учасників досліду. Такі відомості можуть бути розкриті після завершення експериментальної програми.
5.4.            Психолог заздалегідь інформує клієнтів про право відмовитись від участі в дослідженні. Коли ж попри це вони дають згоду взяти участь у експерименті, психолог має переконатися в тому, що таке рішення прийнято
незалежно від нього або інших осіб (наприклад, батьків, опікунів, піклувальників, які наполягають пройти обстеження).

             VI. Кваліфікована пропаганда психології
6.1.  Психологи інформують науковців, учителів, лікарів, широку громадськість про свою галузь діяльності на основі об’єктивних, точних даних таким чином, щоб не дискредитувати професію психолога і психологію як науково-практичний комплекс.
6.2. Психолог не виступає з публічними заявами для реклами або реклами. Вміщуючи у засобах масової інформації оголошення про надання психологічних послуг населенню, повідомляє лише своє ім’я, адресу, номер телефону,   професійну кваліфікацію, науковий ступінь, галузь психології, години прийому. В рекламному проспекті не може йтися про суми гонорару, не додаються гарантії, не перелічуються здобутки і успішні випадки лікування, консультування, експертизи. Оголошення мають містити інформацію про мету курсів, а не обіцянки стосовно досягнення специфічних результатів.  Психолог повинен брати професійну участь у навчальних програмах для населення, однак він має право робити це лише за умови, якщо вони виключають сумнівні методи і неефективні процедури.
6.3. Поради психолога у засобах масової інформації мають подаватися в узагальненій формі, без посилань на конкретні факти і ситуації, щоб не допустити розголошення конфіденційної інформації. Усні виступи, друковані матеріали, аудіовізуальна та інші публікації, в яких наводяться з ілюстративною метою клінічні випадки, повинні виключати ідентифікування особи, групи чи організації. Методики публікуються лише у формі, яка дає змогу зберегти їх валідність та надійність.

VII. Професійна кооперація
7.1. Психолог, ведучи професійну дискусію, не повинен дискредитувати колег або представників інших професій, які використовують ті самі або інші наукові методи, вій має виявляти повагу до наукових шкіл і напрямів. Психолог цінує професійну компетентність, високу культуру та ерудицію, відповідальне ставлення до справи колег та представників інших професій. Якщо ж психолог виявить ненауковість чи неетичність у професійній діяльності колеги, він повинен сприяти виправленню ситуації. У разі неуспіху цих зусиль психолог може виступити з об’єктивною, аргументованою критикою роботи колеги у психологічному співтоваристві. У тих же випадках, коли критика на адресу члена Товариства виявляється суб’єктивною, упередженою, він має право звернутися до Комісії з етики, висновок якої може використати для спростування несправедливих оцінок чи критики.
7.2. Психолог  не  може  застосовувати  маніпулятивні методи для здобуття прихильності і привернення на свій бік клієнтури, не повинен намагатися стати монополістом у своїй галузі. Про досягнуті результати в теоретичній і практичній психології він зобов’язаний інформувати психологічну громадськість, ділитися набутим під час своєї професійної юності досвідом.
7.3. Розв’язуючи конкретні завдання обстеження, консультування лікування людей,  психолог вирішує, чи може він використати знання, технічні й адміністративні можливості інших фахівців на благо клієнта та згодою клієнта вступити в контакт з ними, зокрема особами, які лікують або лікували його раніше. Психолог бере відповідальність за клієнта, лиш переконавшись, що той не має клієнтурних стосунків з іншими психологами.
7.4. Психолог  забезпечує  персонал  адекватною  інформацією про клієнтів, які користуються його послугами, передає у розпорядження колег тільки надійні й валідизовані психологічні методи, технічний інструментарій і відкриття. Всі професійні взаємовідносини будуються на основі Закону про авторські права.
7.5. У вирішенні спірних питань психолог керується положенням даного Етичного кодексу. Арбітром може бути Комісія з етики товариства психологів України.
7.6. За порушення чинного законодавства, Статуту Товариства психологів  та Етичного  кодексу на психолога можуть  бути накладені Комісією з етики такі стягнення:
- попередження;
- догана;
- виключення з членів Товариства.
У разі виявлення порушень психологами, які не є членами Товариства, Комісія з етики звертається до інших громадських організацій чи державних установ з тим, щоб вони вжили необхідних заходів до винного.
7.7. Рішення Комісії з етики може бути скасоване Президією або З’їздом  Товариства психологів.



Немає коментарів:

Дописати коментар