Робота з учнями


Презентація за посиланням


Презентація за посиланням

Добро у кожному з нас


Рекомендації, які допоможуть Вам боротися з негативними емоціями

Визначте негативні чинники, що призводять у Вас до виникнення надмірного емоційного напруження. За допомогою позитивного мислення спробуйте змінити своє ставлення до них.

Забезпечуйте високий життєвий потенціал у здоров'ї, освіті, праці, сім'ї; позитивному мисленні. Він гарантує високу емоційну стійкість.

В критичній ситуації зробіть паузу. Варто пам'ятати, що успішність побудови особистої програми захисту від надмірних емоцій залежить від того, наскільки точно і вчасно Ви навчилися відчувати, що вступаєте в їх зону і втрачаєте самоконтроль.

Тому необхідно шукати способи зупинки самого себе, «зробити паузу». На цій стадії важливо «взяти перерву» зусиллям волі перервати свої дії:

1. зробити паузу в спілкуванні (помовчати кілька хвилин, замість того, щоб з роздратуванням відповідати на несправедливе зауваження);

2. порахувати до 10;

3. вийти з приміщення;

4. переміститися в іншу, віддалену частину приміщення.

Якщо втрата самовладання відбулася на роботі, доцільно перевести свою енергію в іншу форму діяльності, зайнятися чим-небудь іншим, що дасть можливість зняти напругу:

* перебрати свої ділові папери, полити квіти на підвіконні, заварити чай;

* вийти в коридор (звичайно, на перерві, але якщо, то...) і поговорити з колегами на нейтральні теми (про погоду, покупки й ін.);

* підійти до вікна і подивитися на небо і дерева, порадіти сонцю, дощеві або снігові;

* звернути увагу на людей, що йдуть вулицею. Спробувати уявити, про що думають ці люди;

* зайти в туалетну кімнату і на 2-3 хвилини опусти долоні під холодну воду тощо.

Такі "перерви" потрібно робити якнайчастіше в ті моменти, коли відбувається втрата самоконтролю. Важливо, щоб дія "зупинки себе" ввійшла у звичку.

https://osvitanova.com.ua/posts/4497-9-vprav-iaki-navchaiut-tolerantnosti

9 вправ, які навчають толерантності

1. Привітання «Мене звуть... Я люблю себе за те, що...»

Вправа проводиться в колі. Кожен по черзі говорить дві фрази «Мене звуть...» і «Я люблю себе за те, що...». Не відволікайтеся на спори і обговорення з приводу бажань. Просто висловлюйте їх по черзі, неупереджено і швидко. Мета вправи – формування позитивної самооцінки.

2. Вправа «П’ять добрих слів»

Кожен з учнів має обвести свою руку на аркуші паперу і на малюн­ку долоні написати своє ім'я. Потім учень передає свій аркуш сусідові праворуч, а сам отримує малюнок від сусіда ліво­руч. На кожному пальці намальованої долоні треба написати будь-яку привабливу, на їхню думку, рису її власника (наприклад: «ти дуже добра», «ти завжди заступаєшся за слабших», «мені подобається твій одяг»). Аркуш повертається до власника. Коли робота завершена, вчитель збирає малюнки і зачитує написи, а група має здогадатися, кому вони призначені. Мета вправи – розвиток навичок спілкування.

3. Вправа асоціативний ряд «Толерантність»

Учасники називають характеристики людини, що асоціюються з поняттям толерантності і починаються з букви вертикального рядка. Мета вправи – пересвідчитися, чи діти правильно трактують поняття «толерантності».

 

 

 

 

 

 

 

 




4. Вправа «Я-висловлювання» та«Ти-висловлювання»

Вчитель чи психолог пояснює дітям різницю між Я-висловлюванням (Мені не подобається, що ти не записав домашнє завдання) і Ти-висловлюванням «Ти знову домашку не записав!». Запропонуйте дітям ситуації, які вони можуть розіграти в парах. наприклад, таку: «Ти домовився з другом зустрітися на вулиці. Він запізнився на 20 хвилин. Ти змерз і сердишся». Поясніть, що для толерантної комунікації варто застосовувати «Я-висловлювання».

5. Експрес-діагностика «Що означає бути толерантною особистіс­тю?»

В анкетах учасників та у ведучих на плакаті записано риси толе­рантної особистості. За підсумками всіх анкет формується уявлення групи про толерантну особистість. Мета вправи – звернути увагу дітей на риси характеру, які притаманні толерантній особистості, і прорефлексувати над тим, чи вони є толерантними.

Анкета «Риси толерантної особистості»

  

Риси толерантної особистості

Риси, що є в мене

Три головні риси толерантної особистості

Уявлення групи про толерантну особистість

Інтерес до людей

 

 

 

Уміння слухати

 

 

 

Уміння співпереживати

 

 

 

Терпимість

 

 

 

Альтруїзм

 

 

 

Тактовність

 

 

 

Почуття гумору

 

 

 

Повага до інших

 

 

 

Відмова від тиску і насильства

 

 

 

Визнання прав інших на свої погляди

 

 

 

Прийняття інших такими, які вони є

 

 

 

Взаєморозуміння на основі згоди

 

 

 

 

6. Карусель «Приємна розмова»

Учасники, поділені на дві групи, стають обличчям один до одного (зовнішнє й внутрішнє коло) за принципом «каруселі». Тренер дає приклади ситуацій, які необхідно програти.

Ситуація А. Перед вами людина, яку ви зовсім не знаєте, бачите її вперше, але вам дуже потрібно дізнатися, як проїхати в якесь місце в місті, де ви знаходитеся вперше.

Ситуація Б. Перед вами людина, яка вам дуже подобається. Ви давно хотіли поговорити з нею.

Ситуація В. Перед вами людина, яка чимось засмучена і ніяк не може заспокоїтися. Підійдіть до неї, почніть розмову, заспокойте її.

При переході до кожної наступної ситуації учасники по сигналу тренера роблять крок ліворуч (праворуч) за годинниковою стрілкою. У такий спосіб кожен учасник має можливість програти ситуацію кілька разів з різними людьми і проявити емпатію в різних ситуаціях.

7. Експрес-спілкування «Приємна розмова»

Під час цієї вправи учасникам необхідно кидати один одному м’яч і говорити вислів, що починається словами «Мені в тобі подобається...». Через 5-7 кидків вислів замінюється «Нас із тобою поєднує...».

Проговоріть з дітьми, яку частину вправи було легше виконувати, що відчували під час виконування першої та другої частини вправи. Мета вправи – розвиток навичок спілкування, підвищення самооцінки.

8. «Бджоли»

Всім учасникам пропонують встати колом і заплющити очі. Потім ведучий каже: «Уявіть собі сонячний ранок. Ви — бджоли. Вилітаєте на галявину й дзижчите. По моїй команді «Бджоли, у вулик» ви із заплющеними очима повинні стати в рівне коло». Вправа повторюється кілька разів. Вона спрямована на закріп­лення почуття згуртованості й довіри в групі.

9. Гра-розминка «Австралійський дощ»

Учасники стають у коло. Інструкція: Чи знаєте ви, що таке австралійський дощ? Ні? Тоді давайте разом послухаємо, який він. Зараз по колу ланцюжком ви будете передавати мої рухи. Як тільки вони повернуться до мене, я передам наступні. Стежте уважно! Мета цієї вправи – психологічно розвантажити учасників і буде доречною для закінчення заняття.

  • В Австралії піднявся вітер. (Ведучій тре долоні).
  • Починає крапати дощ. (Клацання пальцями).
  • Дощ посилюється. (Почергове плескання долонями по грудях).
  • Починається справжня злива. (Плескання по стегнах).
  • А ось град – справжня буря. (Тупіт ногами).
  • Але що це? Буря стихає. (Плескання по стегнах).
  • Дощ стихає. (Плескання долонями по грудях).
  • Рідкі краплі падають на землю. (Клацання пальцями).
  • Тихий шелест вітру. (Потирання долонь).
  • Сонце! (Руки догори).






Емоція - це «складний механізм, який формуєтся протягом життя людини та в процесі пізнання світу є важливим регулятором поведінки і діяльності відповідно її потребам та інтересам».

 

 10 базових емоцій людини

1. ІНТЕРЕС

 Інтерес - позитивна емоція, вона переживається дитиною частіше, ніж інші емоції.

2. РАДІСТЬ

Радість - переживання активного внутрішнього задоволення, впевненості в собі, власної значимості, успіху своєї діяльності.

3. ПОДИВ

Подив - переживання, пов'язане зі сприйняттям чогось раптового, несподіваного.

4. СУМ 

Сум - переживання суму, зневіри, ізоляції. Ця емоція гальмує розумову і фізичну активність дитини.

5. ГНІВ

Гнів - переживання обурення, збурювання, незадоволення чимось. Ця емоція є одним з компонентів агресивної мотивації.  

6. ВІДРАЗА 

Відраза - украй неприємне переживання, викликане чимось бридким, огидним, противним, потворним.

7. ПРЕЗИРСТВО

Презирство - переживання глибокої зневаги до когось (чогось) морально низького.

8. СТРАХ

Страх - переживання сильного переляку, остраху когось (чогось).

9. СОРОМ

Сором - переживання незадоволеності собою.  

10. ПРОВИНА

Провина - переживання, пов'язані з порушенням моральної й етичної норми.

 

 

Для перегляду презентації нажміть на картинку





Якщо виникають конфліктні ситуації при спілкуванні 

…виражати згоду тобі допоможуть такі фрази:

 

Це не викликає заперечень (сумніву)…

Я готовий з цим погодитися…

Мені близькі ці думки…

Я поділяю (підтримую) точку зору (думку)…

Я теж хотів це (про це) сказати…

Моя точка зору (моя думка, моя позиція) повністю збігається…

Ніхто і не заперечує…

 

Ти не образиш іншого, якщо вираження своєї незгоди почнеш зі слів:

 

Мені так не здається…

Я думаю по-іншому (навпаки)…

Я дотримуюсь іншої думки…

У мене інша (протилежна) точка зору…

Я дозволю собі не погодитися з тобою…

На жаль, не можу погодитися з тобою…

Мені хотілося б висловити свою незгоду…


ПОРАДИ ПСИХОЛОГА ДЛЯ ЗБЕРЕЖЕННЯ 

ЕМОЦІЙНОЇ РІВНОВАГИ

1. Прийми себе і полюби таким, яким ти є.

 2. Не намагайтеся кардинально змінити навколишній світ, оточуючих людей. Таким чином ви робите предмет свого впливу ще більш незмінним. Не намагайтесь виховувати дітей зручними для себе (при цьому не змінюючи себе), роблячи зручними для свого користування. Все приймайте просто так, як воно є, всіх приймайте такими, якими вони є.

 3. Не опирайтесь комусь чи чомусь. Приймайте його з любов’ю до себе і до нього, і саме через цю участь ви можете змінитись обидва.

 4. Будьте обережні зі своїми думками, словами.  Думки і слова мають властивість матеріалізуватися.   Отже, «ні» - злим думкам і словам, «так» - добрим і благим словам і думкам.

 5. Благословляйте дітей своїх. У благих словах ви вже прокладаєте благий шлях для них, і ні в якому разі не проклинайте нікого. Слово – це енергія, а не просто звук.

 6. Досвід емоцій стирається при його відтворенні. Відтворюйте на папері свої негативні емоції, страждання, просіть пробачення у себе, у всіх діючих осіб вашої ситуації і спалюйте цей папірець.

 7. Захищайте себе від впливу негативних думок оточуючих і їх емоцій.

 8. Не тримайте в собі негативних емоцій, що з роками накопичуються у вас і провокують хвороби не тільки духовні, а й тілесні. Вчіться відпускати образи, прощати ближніх і самого себе.

 9. Починайте день з любові до себе, до близьких, не чекаючи винагороди від них, не чекаючи на їх взаємність. Даріть любов від щирого серця, не боячись, що вона спустошиться, чи обміліє. І ви відчуєте, що віддаючи її, вона переповнює вас все більше і більше.

 10. Не намагайтесь прожити життя за своїх дітей, близьких, вирішуючи їх проблеми емоційні, моральні, матеріальні. Дайте їм можливість прожити своє життя самостійно.

 11. Аналізуючи свої емоції, особливо негативні, коли ви відчували себе в ролі жертви, сприймайте це не як невдачу, нещастя, емоційний стрес, а як досвід емоцій – досвід, що дозволить вам не повторювати власних помилок, а, можливо, і створювати свої правила життя, свої закони.

 12. Коли людина одержує свій досвід життя, який складається зі слів, думок, емоцій, то вона отримує пережитий досвід. (Хвороби – це емоції загнані всередину). Стирайте пережитий досвід своїх емоцій, очищуючи їх у вогні.

 13.Приймайте активну участь у побудові своєї долі. Ставайте джерелом світла для себе, для ближніх, творцем своєї долі.

 14. Не осуджуйте ближніх, більше заглиблюйтесь у самопізнання, самоаналіз.

 15. Просіть пробачення у себе, у рідних, у близьких, у батьків, і пробачайте всіх і вся.

 16. Якщо ви не зможете вплинути на реально існуючу ситуацію, обумовлену об’єктивними законами, відпустіть ситуацію. Не тримайтеся за неї своїми образами і іншими негативними емоціями. Спочатку визначте, чому ви в ній опинилися.

 17. Дякуйте життю за все дароване вам. Людині не дається більше, ніж вона може пережити. Приймайте все з вдячністю і любов’ю.








Поради учням, які готуються до ЗНО
Як швидко впоратися з тестом у напруженій
екзаменаційній атмосфері?

1.   Почніть готуватися до тестування заздалегідь.
2.   Повторіть необхідний навчальний матеріал.
3.   Використовуйте підручники та посібники, рекомендовані Міністерством освіти і науки України.
4.   Перед офіційним тестуванням, пройдіть пробні тести – спробуйте свої можливості та доопрацюйте прогалини, ознайомтеся з конструкціями тестових завдань.
5.   Поспішайте! Тренуйтеся із секундоміром у руках. Засікайте час виконання тестів – це змусить вас працювати швидше. Без імітації ситуації проходження тестування неможливо подолати стрес, що його викликає будь-яке тестування.
6.   Дотримуйтесь усіх рекомендацій своїх наставників, як правильно розв’язувати окреме завдання або тест загалом. Якщо ви не зрозуміли інструкцію, подивіться на саме завдання і ви зрозумієте, що саме слід робити.
7.   Пропускайте – важкі або незрозумілі завдання.
8.   Пам’ятайте у тесті є такі завдання з якими ви легко впораєтеся!



Як організувати підготовку до іспитів:


1.    Заховайте усе зайве і те, що відволікає вашу увагу від безпосередньої мети – підготовка до іспиту. Заховайте художню літературу, виключіть телевізор та телефон. Суворо скажіть собі: з 9:00 до 12:00 я повинен опрацювати стільки-то. Дотримуйтесь поставленої мети.
2.    Почніть вчити з важких або незрозумілих тем, а легші залишайте на кінець. Якщо складну тему відкладати на потім, то думки про невивчене, не дадуть вам спокою. У результаті якість запам’ятовування матеріалу, різко знижується або і зовсім не запам’ятовується.
3.    Справжня мета навчання – не повторювання, а практичне застосування. Спробуйте час від часу робити репетицію іспиту: зробіть собі картки з номерами білетів, витягайте та відповідайте. Відповідайте вдумливо і серйозно – запорука успішного балу.
4.    Запам’ятовувати матеріал треба думаючи, а не автоматично. Не зубріть – це довго та при хвилюванні можна забути речення і не продовжити відповідь або й усе забути. Краще кілька разів прочитайте та перекажіть. Встановіть логічну послідовність. Згрупуйте матеріал у змістові частини та підберіть вислів чи словосполучення, яке характеризує даний логічний блок. Будуйте асоціативні ланцюжки для кращого запам’ятовування і довшого зберігання у пам’яті.
5.    Чергуйте розумову діяльність з фізичними навантаженнями та прогулянками на свіжому повітрі, повноцінним харчуванням. Не доводьте свій організм до повного знесилення. Відпочинок теж необхідний!
6.    Почніть вчити матеріал зранку – краще сприймається та запам’ятовується матеріал. У переддень іспиту отримуйте позитивні емоції та гарно виспіться.
7.    Запам’ятайте – іспит це лише перевірка ваших знань! 


 Методи пониження рівня стресу в умовах протидії коронавірусу:
1. Поверніться до реальності
Подивіться навколо. Що вас оточує? Ви зараз саме тут, або думаєте про щось інше? Що відбувається з вашим тілом: відчуваєте напругу, біль, холод чи тепло, тремтіння? Визначте, що відчуваєте і наскільки інтенсивно (за 10-бальною шкалою).
2. Прийміть те, що відбувається
Запитайте себе: що можна зробити в цій ситуації, а в чому ви безсилі? Пам'ятайте, проконтролювати абсолютно все неможливо, як би ви не старалися.
Які дії посилюють стрес? Що допомагає відволіктися і розслабитися? Думаю, ви вже здогадалися, що робити з цією інформацією.
3. Заземлюйтеся
Поставте обидві ноги на підлогу рівно, не схрещуючи. Відчуйте свої ступні, як ви на них опираєтесь. Можна робити це стоячи, або сидячи (зігніть коліна під прямим кутом).
4. Дихайте
Є низка різних дихальних технік - підійде будь-яка. Можете просто глибоко вдихати і видихати протягом трьох хвилин.
5. Добре харчуйтеся і висипайтеся
Організм - єдине ціле. Поганий сон і їжа розхитують нервову й імунну системи. Побалуйте себе чимось смачненьким, тільки в міру. Звертайте увагу на процес поглинання їжі, не відволікайтеся. Не їжте все підряд і на ходу. Намагайтеся більше спати.
6. Випустіть пар
Якщо емоції зашкалюють, не тримайте їх у собі. Боятися, хвилюватися або відчувати себе пригніченим - нормально. Накопичуючи і стримуючи емоції, ви тільки підсилюєте стрес.
7. Займіться творчістю
Творчість допомагає відволіктися від світу і зануритися в себе. Чим більше ми концентруємося на собі, тим менш важливими і незначними здаються події, які відбуваються навколо. А дрібна моторика рук стимулює роботу мозку і надає медитативний розслаблюючий вплив.
8. Переосмисліть, що відбувається
Так, зараз нелегко. Зміна стандартного життєвого розпорядку сильно вибиває з колії. Немає прогулянок, немає спілкування з друзями, немає гуртків… але є засоби якими дещо можна замінити чи перевести в іншу площину не відгороджуючи себе від світу (соціальні мережі, вебінари, майстер-класи…)
9. Пишіть
Візьміть кілька аркушів паперу, і почніть писати. Все, що приходить в голову. Як завгодно. Не звертаючи уваги на граматику і орфографію. Тут тільки ви, ручка і папір. Пишіть про те, що вас хвилює, про свої емоції, проблеми. Напишіть 100 раз в стовпчик, що коронавірус - відстій (як Барт Сімпсон на дошці). Пишіть півгодини і ви побачите, що стане легше.
10. Складіть кризовий план
Тривога - це постійне переживання про майбутнє. Продумайте, що будете робити при найгіршому результаті. Складіть детальний план.
11. Дотримуйтеся інформаційної гігієни
Не читайте новини цілодобово. Виділіть для цього окремий конкретний час (наприклад, кожен день з 15:00 до 16:00). Краще не робити це зранку, перед сном і на голодний шлунок. І, звичайно, перевіряйте джерела інформації.
12. Зверніться до психолога
Психолог допоможе вам розібратися в собі, знайти причини стресу, помітити і відреагувати витіснення емоції і зрозуміти, що робити, щоб в майбутньому уникати подібних ситуацій і реакцій.


Немає коментарів:

Дописати коментар